Buy A Manifesto For Change - A. P. J. Abdul Kalam online | Rokomari.com, Popular Online Bookstore in Bangladesh

Product Specification

Title A Manifesto For Change
Author A. P. J. Abdul Kalam
Publisher Harpercollins publishers
Quality Paperback
ISBN 9789351361725
Edition 1st Published, 2014
Number of Pages 254
Country India
Language English

Product Summary

Summary of the Book
Kalam shares his vision and dreams for a developed India yet again. He continues to emphasize the importance of changes we need to adopt in our governing methods. Kalam, along with V. Ponraj, have put together in this book, the ideas for a better political leadership to bring about dramatic change in our country’s growth and development. The former president also explains how the diverse states in our country can contribute individually to development. The book is candid and forthright with the authors’ genuine aspirations and perspectives for a better, evolving nation.

About the Authors
A. P. J. Abdul Kalam was the eleventh president of India. He is honoured with the highest civilian awards, including the Bharat Ratna. He is unarguably one of the most inspiring personalities of India, who is fondly referred to as The Missile Man of India. He has authored several best-selling books like Ignited Minds, Wings of Fire, India 2020, Indomitable Spirit and Target 3 Billion.

V. Ponraj is the Advisor to the former President of India, Dr. A. P. J. Abdul Kalam.

Author Information

আবুল পাকির জয়নুল-আবেদিন আব্দুল কালাম (১৫ অক্টোবর ১৯৩১ - ২৭ জুলাই ২০১৫) ছিলেন ভারতীয় প্রজাতন্ত্রের একাদশ রাষ্ট্রপতি (২০০২২০০৭)। কালাম তাঁর কর্মজীবন শুরু করেছিলেন একজন বিজ্ঞানী হিসেবে। পরে তিনি ঘটনাচক্রে রাজনীতিবিদে পরিণত হন। কালামের জন্ম অধুনা ভারতের তামিলনাড়ু রাজ্যের রামেশ্বরমে। তিনি পদার্থবিদ্যা ও বিমান প্রযুক্তিবিদ্যা নিয়ে পড়াশোনা করেছিলেন। এরপর চল্লিশ বছর তিনি প্রধানত রক্ষা অনুসন্ধান ও বিকাশ সংগঠন (ডিআরডিও) ও ভারতীয় মহাকাশ গবেষণা সংস্থায় (ইসরো) বিজ্ঞানী ও বিজ্ঞান প্রশাসক হিসেবে কাজ করেন। ভারতের অসামরিক মহাকাশ কর্মসূচি ও সামরিক সুসংহত নিয়ন্ত্রিত ক্ষেপণাস্ত্র উন্নয়ন কর্মসূচির সঙ্গে তিনি অঙ্গাঙ্গীভাবে যুক্ত ছিলেন। ব্যালিস্টিক ক্ষেপণাস্ত্র ও মহাকাশযানবাহী রকেট উন্নয়নের কাজে তাঁর অবদানের জন্য তাঁকে ‘ভারতের ক্ষেপণাস্ত্র মানব’ বা ‘মিশাইল ম্যান অফ ইন্ডিয়া’ বলা হয়। ১৯৯৮ সালেপোখরান-দুই পরমাণু বোমা পরীক্ষায় তিনি প্রধান সাংগঠনিক, প্রযুক্তিগত ও রাজনৈতিক ভূমিকা পালন করেন। এটি ছিল ১৯৭৪ সালে স্মাইলিং বুদ্ধ নামে পরিচিত প্রথম পরমাণু বোমা পরীক্ষার পর দ্বিতীয় পরমাণু বোমা পরীক্ষা।২০০২ সালে কালাম তৎকালীন শাসকদল ভারতীয় জনতা পার্টি ও বিরোধী দল ভারতীয় জাতীয় কংগ্রেসের সমর্থনে রাষ্ট্রপতি নির্বাচিত হন। পাঁচ বছর এই পদে আসীন থাকার পর তিনি শিক্ষাবিদ, লেখক ও জনসেবকের সাধারণ জীবন বেছে নেন। ভারতের সর্বোচ্চ অসামরিক সম্মান ভারতরত্ন সহ একাধিক গুরুত্বপূর্ণ সম্মান ও পুরস্কার পেয়েছিলেন কালাম।

A Manifesto For Change

A Manifesto For Change

by A. P. J. Abdul Kalam

(4)

TK. 450

Estimated delivery: 30-60 days




icon

Delivery Charge Tk. 50(Online order)

icon

Purchase & Earn

Sponsored Products Related To This Item

Readers also bought

Reviews and Ratings

5.0

4 Ratings

Recently Sold Products